Intell News în galeriile bucureştene: recomandările partenerilor media

„Intell News în galeriile bucureştene” este una dintre cele 4 rubrici realizate de mine pentru pagina de cultură a agentiei de presă Intell News, dar nu în concurență, ci în comuniune cu ciclul ”La pas prin galeriile bucurestene”, rubrică infiintată de mine şi deja consacrată, din luna mai 2015, în ziarul Jurnalul Bucureştiului(celelalte 3 sunt „Expozitiile filialelor teritoriale ale Uniunea Artiștilor Plastici din România”, „Intell News pe drumurile Patriei” şi „Portret de artist”).

Bucureşti, centrul vechi: Hanul lui Manuc și Biserica Domnească „Sfântul Anton” – Curtea Veche( paraclis Patriarhal), fotografie de Claudiu Victor Gheorghiu, 11 noiembrie 2016

 

„Intell News  în galeriile bucureştene” este una dintre cele 4 rubrici realizate de mine pentru pagina de cultură a agentiei de presă Intell News, dar nu  în concurență, ci  în comuniune cu ciclul ”La pas prin galeriile bucurestene”, rubrică infiintată de mine şi deja consacrată, din luna mai 2015,  în ziarul Jurnalul Bucureştiului(celelalte 3 sunt „Expozitiile filialelor teritoriale ale Uniunea Artiștilor Plastici din România”, „Intell News pe drumurile Patriei” şi  „Portret de artist”).

 

Expoziţia personală ” Tot” la MAMCO: Muzeul de Artă Modernă si Contemporană Pavel Șușară

Cele 3 organe de presă pentru care scriu( Ultima Oră, Jurnalul Bucureștiului, Intell News) sunt parteneri media ai MAMCO: Muzeul de Artă Modernă si Contemporană Pavel Șușară, pentru această expoziție.

 

Se va deschide azi, 13 iunie, orele 18:30, la Muzeul de Artă Modernă si Contemporană Pavel Șușară, expoziţia personală ” Tot”, cu lucrări pe simeze semnate de Dalina Bădescu. Artista Dalina Bădescu ne-a mărturisit că ” Titlul expoziției se referă la conceptul întregului, a ‘tot-ului’ din hermetism, guvernat de un sistem de legi valabil pentru întregul Univers, legi imuabile, care se manifestă pretutindeni şi mereu – material, mental si spiritual. Vă invit joi, 13 iunie, ora 18.30, la MAMCO, să vedem dacă acele legi mai sunt sau nu într-adevăr valabile, dar mai ales să îmi fiți alături într-un moment foarte important pentru mine!”

Arta și activitatea tinerei plasticiene a fost prezentată de mai multe ori de mine, astfel:

în pagina de cultură a agenției de presă Intell News: Fotoreportaj, film, articol ” EKG cu Dalina Bădescu prezentat de Pavel Șușară „, 11/03/2016, link: https://www.intellnews.ro/ekg-cu-dalina-badescu-prezentat-de-pavel-susara/ ;

în ziarul Jurnalul Bucureştiului: Lansarea cărții-album „Artă Gratis” de Dalina Bădescu,  4 decembrie 2018, link: https://jurnalulbucurestiului.ro/lansarea-cartii-album-arta-gratis-de-dalina-badescu/ ;

în ziarul Ultima Oră: Dalina Bădescu – Expoziţia personală ” Tot” la Muzeul de Arta Modernă și Contemporană Pavel Șușară (MAMCO), un articol de Claudiu Victor Gheorghiu, 12 iunie 2019, link: https://ultima-ora.ro/dalina-badescu-expozitia-personala-tot-la-muzeul-de-arta-moderna-si-contemporana-pavel-susara-mamco/

 

 

Dalina Bădescu este la o vârstă atât de fragedă(un Berbec de aprile, născută la Craiova in 1990): inginer geodez; istoric cu specializarea “ISTORIA ARTEI”, absolventă a Facultății de Istorie din cadrul Universității din București; din 2014 este Doctorand in Istorie al Facultății de Istorie din cadrul Universității din București. În 2018 a fost admisă ca membru stagiar a Uniunii Artiștilor Plastici din România , filiala Pictură Bucureşti.

Expoziția pune laolaltă perspective diferite asupra unui reper unic – forma plastică și invită totodată la o călătorie prin vârstele artei.

 

Dalina Bădescu și Pavel Șușară în dialog, 12 noiembrie 2018, la vernisajul expozitiei mixArt, la Galeria Orizont a Uniunii Artiștilor Plastici din România, în cadrul SNAC – Salonul Național de Artă Contemporană – Centenar 2018. Fotografie de Claudiu Victor Gheorghiu.

 

La vernisaj va vorbi curatorul expoziţiei, criticul și istoricul de artă Pavel Șușară.

Vă prezint şi cronica plastică a expoziției, realizată evident de Pavel Șușară, critic de artă:

TOT 

sau de la privire la contemplație

 

Apărută intempestiv în spațiul creației artistice propriu-zise, dar aducând cu sine experiențele nonconformiste ale formației sale pozitiviste și ale criticului/istoricului de artă, Dalina Bădescu a depășit încă de la prima sa expoziție (EKG, Muzeul Național al Țăranului Român, 2015) orizontul conceptual și expresiv al pictorului canonic. Dincolo de rediscutarea unui gen, și anume portretul, și de reconfigurarea lui într-un alt cod și într-o altă convenție a limbajului, ea a mutat accentul de pe morfologia comună și de pe descrierea exterioară pe sondarea particularităților destinului și pe unicitatea kharmică a motivului. Această intensificare a privirii a venit la pachet, în mod surprinzător, nu doar cu o aprofundare a realului, ci și cu extensia acestuia dincolo de toate limitele testate ale percepției. Aceeași strategie a privirii și același procedeu al abordării formale se regăsesc, chiar dacă unghiul de observație se schimbă radical, și în celelalte expoziții personale, Pământul, de sus (Galeria Dialog, 2016) și Narațiuni (Fundația Dignitas, 2017). După aceste experiențe secvențiale, de tip analitic, în care o formă, un concept sau o atitudine erau identificate și urmărite în propria lor existență până aproape de reducerea lor la o structură ultimă și ireductibilă, expoziția TOT reprezintă un discurs amplu, cumulativ, în care interesul depășește orice particularitate formală în beneficiul unei viziuni sintetice și integratoare. Toate tehnicile, codurile și limbajele folosite până acum separat, sunt îmbogățite, nuanțate și completate cu elemente noi, nemaiexperimentate de către artistă în expozițiile precedente. Așadar, picturii, formelor bidimensionale și extensiei spre tridimensional, Dalina Bădescu le adaugă, în actuala expoziție, încă două componente fundamentale: desenul pur, de sine statător, linia generativă absolută, și colajul, cumulul și sinteza absolută. TOT reprezintă aici o simplă expoziție de artă doar la un prim nivel de lectură, la unul conformist și previzibil, fiindcă, dincolo de spectacolul artistic variat, provocator și imprevizibil, el înseamnă o viziune asupra lumii, un elogiu implicit adus diversității și coerenței ei misterioase. Demonstrația directă privește capacitatea liniei de a se coagula în structuri, a structurilor de a crea forme dense, corporalități și evenimente, dar sugerează și versantul celălalt, în care evenimentele se fragmentează în forme risipite, iar acestea, la rândul lor, se resorb în structuri și în linii care pot genera o altă buclă a unei ciclicități infinite. Recursul la istoria artei, la citatul antic, medieval, extrem oriental sau din orice altă cultură pe care umanitatea a experimentat-o, conferă expoziției, pe lângă propria sa dimensiune spațială, bi- sau tridimensională, și o amplă dimensiune geografică, teritorială, iar, prin recursul la vârstele istorice, și o subtilă, dar evidentă, dimensiune temporală. Ideea de TOT, care s-ar putea scrie și THOT, ca în idiomul fondator al civilizației egiptene, cuprinde spectacolul imediat al privirii, diversitatea existenței, infinitatea formelor și neobosita dinamică spre sine însuși a spiritului uman, călătorind  prin culturi, prin spații și prin ere…  Pavel Șușară

 

 

Expoziţia se va putea vizita până  în luna august 2019. Adresa MAMCO: Intrarea Viitorului nr. 4, București.

Parteneri media: Ultima Oră, Modernism, Jurnalul Bucureștiului, Intell News.

 

 

 

Expoziţia „Lecția de geometrie” la Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti”

Ziarul Jurnalul Bucurestiului și agentia de presă Intell News(al căror Senior Editor sunt), parteneri media cu Muzeul National al Satului „Dimitrie Gusti” din martie 2016, recomandă toate evenimentele organizate de Muzeu. La Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti” s-a deschis miercuri, 5 iunie, expoziţia „Lecția de geometrie”.

Comunicat de presă:

Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti” vă invită miercuri, 5 iunie, ora 12.00, la… „Lecția de geometrie”. Sub acest titlu sunt reunite o serie de lucrări ale artistei Rita Shapira. Expoziția va cuprinde sculpturi care înfățisează copii jucându-se, figuri geometrice, dar și o parte din vasta colecție de jucării ale artistei. „Un capitol important din opera Ritei Shapira constă într-o serie bogată numită „Jocuri de copii”. Lucrate în bronz patinat, aceste sculpturi, care au mărimea unui copil, dealtfel personajul principal al acestor jocuri, reprezintă cel mai veritabil capitol al acestei creaţii artistice. Uneori sunt două sau trei statui grupate că într-o conversaţie, alteori statuia este izolată, reprezentând un personaj activ, a cărui vitalitate este într-un mod delicat sugerată […] una dintre statui, „Jocul cu sfârleaza” tronează încă din 1997 în holul sediului UNICEF, din New York”, afirmă criticul de artă Amelia Pavel.

Membră a Uniunii Artiştilor Plastici din România din 1999, Rita Shapira, sculptor de renume mondial, a emigrat în Israel în 1972. A urmat cursurile Academiei de Artă din Bucureşti unde a studiat sculpura cu maestrul Medrea. A participat la majoritatea expoziţiilor de sculptură şi artă decorativă din România, iar operele sale fac parte din colecţii private în Canada, Mexic, Statele Unite, Elveţia, România şi Israel.

Expoziția „Lecția de geometrie” va fi deschisă în perioada 5 – 30 iunie 2019 în sala Foaier H.H. Stahl și va putea fi vizitată de miercuri până duminică între orele 10.00 și 18.00.

 

 

 

Expoziţia „Mir şi borangic” la galeria Romană

 

 Cele 3 organe de presă pentru care scriu au plăcerea să fie  parteneri media ai Galeriei Romană(Jurnalul Bucureştiului şi  Intell News din 2016, Ultima Oră din 2019).

 

Comunicat de presă:

Galeria Romană are deosebita plăcere de a vă invita la un nou vernisaj, joi 13 iunie 2019, ora 19:00.

În perioada 13 iunie-13 iulie 2019, pe simezele galeriei vor fi expuse lucrările artistei Camelia Ionescu Popa, lucrări ce fac parte din expoziţia intitulată „Mir şi borangic”.  Program de vizitare: luni-vineri: 10:00-18:00; sâmbătă: 10:00-15:00.

Cuvântul de deschidere va fi susţinut de către :   Ierom. Savatie Baştovoi; Laura Jiga-Iliescu, etnolog; Vladimir Bulat, critic şi jurnalist de artă.

Parteneri: Catena pentru Artă;

Parteneri media: Evenimentul zilei, Senso Tv, Jurnalul Bucureştiului, Intell News, Modernism, Agenţia pentru carte, Ultima Oră.

 

 

 

Expozițiile “Detalii de construcție” şi “ Cosmic Logos ” la Art Yourself Gallery

Ziarul Jurnalul Bucureştiului şi agentia de presă Intell News au plăcerea să fie parteneri media ai Art Yourself Gallery.

Art Yourself Gallery continuă seria expozițiilor 2 in 1 cu care ne-a obişnuit de multă vreme, recte “Detalii de construcție” de Adrian Sandu şi “ Cosmic Logos ” de Andreea Zahn.

Expozițiile au avut vernisajul pe 5 iunie, se pot vizita în perioada 5 iunie – 5 iulie 2019. Adresa galeriei: Bd. Dacia nr. 51, etaj 1, sector 1, Bucuresti. Programul de vizitare este următorul: marti-vineri: 12:00-19:00; sâmbăta: 10:00-13:00.

 

 

 

Grupaj pentru Intell News de: Claudiu Victor Gheorghiu, Senior Editor al paginii de cultură a agentiei de presă Intell News şi al ziarului Jurnalul Bucurestiului, publicist comentator al ziarului Ultima Oră; artist vizual, afilieri: membru titular Asociația Filială Artă Plastică Religioasă și Restaurare a UAP din România : AFAPRR, totodată consilier media şi al Comitetului Director al AFAPRR a Uniunea Artiștilor Plastici din România , membru al Consiliului Director al Visarta(Societate de gestiune colectivă a drepturilor de autor în domeniul artelor vizuale), 13 iunie 2019

 

Claudiu Victor Gheorghiu, Senior Editor al paginii de cultură a agentiei de presă Intell News şi al ziarului Jurnalul Bucurestiului, publicist comentator al ziarului Ultima Oră
Despre Claudiu Victor Gheorghiu 202 Articles
My name is GHEORGHIU CLAUDIU VICTOR and I was born in October 1967 in Bucharest. In 1998 I took the master degree at University from Bucharest , the Faculty of History- universal old history section- with theme (CONSTANTIN the GREAT and CHRISTIANITY) at professor LIGIA BARZU. In 1991 I graduated Art School , PAINTING section with TITU DRAGUTESCU. I painted sacred pictures from 1990. I paint in technique tempera or tempera with egg on wood. During the period 1992-1994 I was managership at COLEUS modern art gallery . I am titular member of the Association Branch of Religious Plastic Arts and Restoration : AFAPRR of UAP from Romania: Romanian Fine Arts Union from April 17, 2019, admitted by contest, as well as I was trainee member during the period 2016-2019, admitted by contest. I was member in Plastic Background(FP) belong Romanian Fine Arts Union (UAP) from 7th of December 2000, admitted by contest. From 25th of May 2015 I was elected Media advisor of the Steering Committee of the Association Branch of Religious Plastic Arts and Restoration : AFAPRR of UAP from Romania: Romanian Fine Arts Union. From 2014 I am member VISARTA(from March 31, 2017, I was elected in the Steering Committee of Visarta, during the period 2017-2022), the Romanian Visual Arts Copyright Collecting Society. I have 4th Personal Exhibitions with sacred art organized by UAP from Romania- Romanian Fine Arts Union in Bucharest (2001,2003,2004 at ArTei Gallery, 2007 at Galateea Gallery) and another at Silva Gallery in Busteni(2007-2008). I have also 2 Personal Exhibitions in Italy : I was Honor Guest, representing Romania, with sacred art, June 2003 at Pisa and in October 2006 ”The ICONS, sacred pictures in contemporary world” at Viadana(Mantua). I won some prizes in Italy and I participated, admitted by contest, at some art fairs and international exhibitions around the world, representing Romania: most of them in Italy, but also in France, Greece, Japan, Peru, South Korea, Switzerland. From May 2015 to January 2016 I was Contributing Editor at CULTURE (Fine Arts, Exhibitions, History, Religion) at the newspaper Jurnalul Bucurestiului. From 17th of January 2016 I was advanced Senior Editor at the same newspaper . From 1st of November 2015 to 31st of December 2016 I was Contributing Editor and Thematic Advisor at News Agency Lacasuri Ortodoxe and Press service LO News. From 1st of January 2016 I am Senior Editor at CULTURE at the Intell News: Global news, press and event analysis. From May 3, 2019, I am also publisher commentator at the newspaper Ultima Oră.