Drumuri mai sigure: UE ia măsuri noi pentru a reduce numărul accidentelor rutiere

UE votează reguli noi ce ar îmbunătăți siguranța rutieră și ar reduce numărul accidentelor. Normele cer prezența anumitor tehnologii de salvare a vieții umane în toate mașinile noi. Drumurile din UE sunt cele mai sigure din întreaga lume, cu o medie de 49 de decese rutiere la un milion de locuitori, față de 174 de decese la un milion de locuitori la nivel global.

Agenda Săptămânii la Parlamentul European , sursa foto: Parlamentul European

 

UE votează reguli noi ce ar îmbunătăți siguranța rutieră și ar reduce numărul accidentelor. Normele cer prezența anumitor tehnologii de salvare a vieții umane în toate mașinile noi.

Drumurile din UE sunt cele mai sigure din întreaga lume, cu o medie de 49 de decese rutiere la un milion de locuitori, față de 174 de decese la un milion de locuitori la nivel global. Deși numărul de accidente s-a înjumătățit în ultimele două decenii, statisticile arată că numărul deceselor este în fază de stagnare, ceea ce demonstrează că este nevoie să lucrăm în continuare la îmbunătățirea siguranței rutiere pentru a salva cât mai multe vieți.

 

În timpul ședinței plenare din 11-14 martie, Parlamentul European a dat undă verde regulilor noi pentru ca echipamentele avansate de siguranță rutieră să devină obligatorii pentru toate vehiculele vândute în UE. Propunerea urmărește, de asemenea, schimbarea legislației existente, pentru a lua în considerare evoluția tehnologică și tendințele sociale, precum îmbătrânirea populației, noi surse de distragere a atenției șoferilor (în special utilizarea dispozitivelor electronice în timpul condusului) și creșterea numărului bicicliștilor și pietonilor pe drumurile europene.

 


Sursa fotografiei: Cicliștii, pietonii și alți utilizatori vulnerabili ai drumurilor au reprezentat aproape jumătate din victime în 2017 ©AP Images/European Union-EP

 

Ce s-ar schimba?

 

Toate vehiculele noi ar trebui să fie echipate cu anumite tehnologii de salvare a vieții umane precum asistența inteligentă de viteză, ce semnalează șoferului că a depășit limita de viteză printr-o vibrație în pedala de accelerație, alerta privind somnolența și atenția dacă șoferul nu este îndeajuns de vigilent, avertizare de distragere a atenției pentru a anunța șoferul dacă nivelul de atenție vizuală la situația de trafic este scăzut, semnalul intermitent al luminilor pentru a semnala șoferilor din spate că mașina frânează brusc, sistemul de detectare a obiectelor și oamenilor din spatele vehiculului cu ajutorul unei camere, sistemul de monitorizare a presiunii anvelopelor, sistemul de monitorizare a nivelului alcoolului pentru a preveni condusul după consumul de alcool, aparatul de înregistrare a accidentelor care ar înregistra date relevante înainte, în timpul și după un accident rutier.

 

Autoturismele și vehiculele ușoare ar urma să fie dotate cu sisteme de avertizare de frânare de urgență și sisteme de avertizare la ieșirea din benzile de circulație (ambele deja obligatorii la camioane). Camioanelor și autobuzelor li s-ar cere să includă sisteme de vizibilitate directă, care le-ar permite șoferilor să vadă utilizatorii vulnerabili ai drumului chiar de pe scaunul lor, fără a utiliza oglinzi sau camere de luat vederi, precum și sisteme ce ar detecta prezența bicicliștilor sau pietonilor în imediata vecinătate.

 

Elementele obligatorii de siguranță ar trebui, de asemenea, să ajute șoferii să se obișnuiască cu tehnologiile automate și să sporească tranziția către mașinile fără șofer.

 

După aprobarea din sesiunea plenară, noile norme trebuie să fie aprobate oficial de către Consiliul UE ca să poată intra în vigoare.

 

Sursa fotografiei: Accident rutier ©AP images/European Union-EP

 

Siguranța rutieră a UE în 2017 

  • între 2001 și 2017 numărul de decese rutiere a scăzut cu 57,5%;
  • 95% din totalul accidentelor rutiere au fost cauzate de erori umane;
  • 46% dintre decedați au fost pasageri;
  • alți 46% sunt utilizatori vulnerabili ale drumurilor – 21% pietoni, 14% motocicliști, 8% bicicliști și 3% utilizatorii motoretelor;
  • țările UE cu cele mai bune scoruri de siguranță în materie de siguranță sunt: Suedia, Marea Britanie și Olanda;
  • țările cu cele mai slabe înregistrări privind siguranța rutieră sunt: România, Bulgaria și Croația;
  • performanța României în domeniul siguranței rutiere nu s-a îmbunătățit între 2016 și 2017;
  • 8% din accidentele rutiere au avut loc pe autostrăzi, 55% pe drumurile rurale și 37% în zonele urbane;
  • aproape 14% dintre persoanele decedate pe drumurile UE au vârsta cuprinsă între 18 și 24 de ani, în timp ce doar 8% din populația europeană se încadrează în această categorie de vârstă;
  • din cauza schimbărilor demografice, proporția deceselor oamenilor în vârstă (peste 65 de ani) a crescut de la 22% în 2010 la 27% în 2017;
  • 76% din accidentele rutiere fatale au afectat bărbații și 24% femeile – victimele sub 15 ani reprezintă 2% .

SURSA: Comunicat de presă al Parlamentului European din 13 martie 2019, la rubrica “ Societate “ : http://www.europarl.europa.eu/news/ro/headlines/society/20190307STO30715/ue-ia-noi-masuri-pentru-a-reduce-numarul-accidentelor-rutiere

Comunicat de presă republicat de Intell News,  17 martie 2019

 

 

 

 

 

Despre Claudiu Victor Gheorghiu 167 Articles
My name is GHEORGHIU CLAUDIU VICTOR and I was born in October 1967 in Bucharest. In 1998 I took the master degree at University from Bucharest , the Faculty of History- universal old history section- with theme (CONSTANTIN the GREAT and CHRISTIANITY) at professor LIGIA BARZU. In 1991 I graduated Art School , PAINTING section with TITU DRAGUTESCU. I painted sacred pictures from 1990. I paint in technique tempera or tempera with egg on wood.During the period 1992-1994 I was managership at COLEUS modern art gallery . I am member of the Association Branch of Religious Plastic Arts and Restoration : AFAPRR of UAP from Romania: Romanian Fine Arts Union from 9th of April 2016, admitted by contest. I was member in Plastic Background(FP) belong Romanian Fine Arts Union (UAP) from 7th of December 2000, admitted by contest. From 25th of May 2015 I was elected Media advisor of the Steering Committee of the Association Branch of Religious Plastic Arts and Restoration : AFAPRR of UAP from Romania: Romanian Fine Arts Union. From 2014 I am member VISARTA(from March 31, 2017, I was elected in the Steering Committee of Visarta, during the period 2017-2022), the Romanian Visual Arts Copyright Collecting Society. I have 4th Personal Exhibitions with sacred art organized by UAP from Romania- Romanian Fine Arts Union in Bucharest (2001,2003,2004 at ArTei Gallery, 2007 at Galateea Gallery) and another at Silva Gallery in Busteni(2007-2008). I have also 2 Personal Exhibitions in Italy : I was Honor Guest, representing Romania, with sacred art, June 2003 at Pisa and in October 2006 ”The ICONS, sacred pictures in contemporary world” at Viadana(Mantua). I won some prizes in Italy and I participated, admitted by contest, at some art fairs and international exhibitions around the world, representing Romania: most of them in Italy, but also in France, Greece, Japan, Peru, South Korea, Switzerland. From May 2015 to January 2016 I was Contributing Editor at CULTURE (Fine Arts, Exhibitions, History, Religion) at the newspaper Jurnalul Bucurestiului. From 17th of January 2016 I was advanced Senior Editor at the same newspaper . From 1st of November 2015 to 31st of December 2016 I was Contributing Editor and Thematic Advisor at News Agency Lacasuri Ortodoxe and Press service LO News. From 1st of January 2016 I am Senior Editor at CULTURE at the Intell News: Global news, press and event analysis.